SENYUM seindah suria, yang membawa cahaya, SENYUMlah dari hati duniamu berseri... SENYUM umpama titian, dalam kehidupan, kau terSENYUM ku terSENYUM, kemesraan menguntum... SENYUM... kepada semua, SENYUManmu amatlah berharga, SENYUM... membahagiakan, dengan SENYUMan terjalinlah ikatan...

Friday, November 2, 2007

Sehari Bersama Mak Njang.. (Bekas DeeJay Radio Perak 1980-1989) @ nama sebenarnya Latifah Ibrahim...

Kenangan bersama DJ

Salam Mu'tah.. Pengalaman bermakna buat diriku dan sahabat2ku apabila kami dipertemukan dgn seorang insan yg petah berkata dan periang tatkala kami menuju ke Alia International Airport..kami ke Airport adalah utk mengambil anak 2 org anak ibu yg akan sampai dr M'sia.. kami bertolak pd jam 2 ptg, dan sblm itu kami sempat mkn tgh hari diumah ibu.. (ibu yg jemput, heheh). Ditakdirkan Tuhan, van yg kami sewa utk ke airport itu turut dinaiki Mak Njang.. rupa2nya beliau mahu pulang ke rumah sewanya di Amman, beliau bercuti di Mu'tah ini utk membeli belah kerana katanya disini murah x mcm di Amman yg cekik darah.. beliau menginap dirumah ibu selama beliau di Mu'tah.. ketika didalam perjalanan ke Amman yg mengambil masa 2 jam itu, beliau x henti2 bercakap dan mengusik kami.. mmg happening sgt dlm van tu.. kami diberitahu yg beliau iu DJ setelah ibu memberitahu perkara sebenar... terkezut gak.. jumpa gak org prk dicni.. org Teluk Anson lg tu.. :) mcm2 benda yg disembangkannya sehingga x kering gusi dibuatnya.. antara bahan ilmiah yg disebutnya "kita kalu diMalaysia sudah biasa dengan semangat kenegerian, tetapi di Jordan ini, ambillah semangat kenegaraan utk hidup disini..."sungguh bermakna kata2 tu, maklumlah bekas DJ.. beliau rupa2nya berkahwin dgn org Jordan disini.. rumah sebenarnya diIrbid.. Sempat juga aku jd penterjemah beliau ketika beliau hendak membeli minyak wangi di Amman.. hehehe selepas ketibaan anak ibu, kami terus ke AlFarid.. tempat membeli belah.. x lah besar sgt.. tp brg2nya bleh dikatakan murah.. Mak Njang pun sempat membeli belah kerana 10hb November ini beliau akan akan pulang ke Malaysia.. dan penulis sempat juga bergambar kenang2ngan di Alfarid.. sempat juga.. hehehe selepas tu, kami dibawa menuju ke Apartment Mak Njang di Amman utk menghantar beliau.. sesak gak van tu dibuatnya kerana byk sungguh brg2 yg kami beli td.. berhimpitlah ckit.. hehehe setelah tiba di Apartment Mak Njang, kami dijemput naik skali dgn Driver yg bernama Eid.. kami solat Jamak dan dihidangkan teh melayu dan roti telur.. lepas juga penat lelah kami.. berjumpalah juga dgn suami MAk Njang.. bleh ckp melayu tau.. maklumlah pernah duduk Malaysia 11 tahun.. kira2 jam 9.30 mlm, kami pun berangkat pulang ke Mu'tah meninggalkan Mak Njang dn suaminya.. alhamdulillah semunya diatur Tuhan dgn selamat.. jam 12.30 tgh mlm kami pun sampai kerumah ibu. dijamu lagi dgn mkn mlm plak.. sungguh baik ibu.. x terbalas jasa mu Ibu.. selepas tu, kami bertiga pun baliklah di tgh2 pekan Mu'tah yg sunyi.. kerana byk brg nak bwk, aku pun menyewa van utk balik kerumah.. sampai dirumah, driver van tu nak mintak 75 Qurush plak, padahal kebiasaanya 50 Qurush je... aku bg je 50 Qurush trus masuk rumah... dan dia pun beredar.. hehehe nak menipu lah tu... sampai gak umah.. tanpa byk ckp, aku menarik selimut tebal 10kg tu, trus membaluti sekujur tubuh ni hingga ke pagi.. sekian saja.... salam Mu'tah..