SENYUM seindah suria, yang membawa cahaya, SENYUMlah dari hati duniamu berseri... SENYUM umpama titian, dalam kehidupan, kau terSENYUM ku terSENYUM, kemesraan menguntum... SENYUM... kepada semua, SENYUManmu amatlah berharga, SENYUM... membahagiakan, dengan SENYUMan terjalinlah ikatan...

Saturday, October 13, 2007

.::Raya @ MSD (Malaysian Student Department Embassy of Malaysia)::.

Rumah Terbuka MSD

Salam aidlifitri buat mak ayah dan tunang tersayang di Malaysia... disini aku nak cite ckit pengalaman raya kedua aku di pejabat pelajar2 m'sia kat cni.. sekitar jam 11 pg, kami berkumpul di Masjid Syuhada' di pekan Mutah untuk menaiki bas ke Amman.. Perjalanan mengambil masa 2 jam shj utk sampai.. dan tepat jam 1 ptg, kami tiba di perkarangan MSD dan kelihatan berduyun2 pelajar M'sia masih menikmati juadah yg disediakan..Diantara pelajar M'sia yg tiba awal ialah dari Amman s'diri, Mafraq, Irbid dan sekitarnya.. Disinilah masanya utk mengenali budak2 yg mmg x penah aku kenal (maklumlah aku dtg lmbt ke Jordan ni, so x sempat nak ikut orientasi....) seelah mencari tmpt duduk utk lepak2, aku pun ke Buffet line utk tgk2 ape yg patut leh mkn... mcm2 disedakan, satay, roti jala, nasi minyak, nasi impit, kuih2 raya... mmg 3 round aku mkn... hehehe tatkala asyik menjamah satay, aku disapa oleh Basyar, bdk 1 group masa kat BTN Shah Alam.. mmg terkezut.. jumpa gak org kenal... sempat la gak bergambar dgn mamat handsome ni... ehhee pas habis berborak dgn dia, kami pun carilah port cantik2 utk bergambar kenang2an... bleh lah tgk2 gambar2 ni kat cni... sekitar jam 3.30, bas pun sampai menandakan asa utk berangkat ke Mu'tah.. mmg happening raya kali ni.. cayalah MSD... semoga berjumpa lg... salam..
Tinggi sungguh terbang Rajawali,
Bintang di langit yang dicari,
Manusia di pagi Raya juga mencari,
Ampun maaf menyusun sepuluh jari.

No comments: